Saturday 24 March 2012

Skim Cepat Kaya..Sejauh mana keberanian anda melabur

Baru baru ni aku terjebak dengan skim cepat kaya.Asalnya aku masuk suka2 jer.Kawan sekerja yg pujuk aku.Dia kata bekas guru dia yg anjurkan skim ini.Pulangan tiap2 minggu.Skim ini tak ada company atau surat hitam putih.Masuk memang atas risiko sendiri..Huh!!Berat ni..Bila aku pikir balik..Kalau skim sebegini yang ada company atau surat aggerement atau laman web,dah tentu kena serbu dek BNM pasal ambil deposit secara haram.Bila dah kena serbu,duit pelaburan belum tentu dapat balik kat aku.Sama jer ada surat hitam putih atau tiada...

Kesilapan pelabur bila yakin dengan skim cepat kaya yang ada surat hitam putih dan company..rujuk sini

Kalau ada company pun,if tokey skim lari...mana aku nak cari dia??pasal aku cuma tau company dia jer..rumah tokey aku tak tahu....So aku pun buat siasatan,siapa pengajur,kat mana dia duduk,siapa kawan karib dia,siapa bini dia,anak dia berapa ramai,berapa lama skim ni berjalan,bla bla bla...

Kesilapan pelabur bila yakin dengan skim cepat kaya yang ada company..rujuk sini pula

So setelah aku berpuas hati dengan hasil siasatan ,aku pun masuk 1 unit RM350.0 buat testing,seminggu boleh RM50.00 selama 15 minggu.Ok la...awal bulan december 2011,aku pun drop rm350.0 kat kawan aku.Memang minggu2 dapat rm50.00.Ni yang buat aku teruja...hehehehe...lagipun seminggu rm50.00 tu aku buat belanja makan kat tempat kerja...dah save dah.

Pastu awal bulan january,aku dapat sedikit dividen ASB.Aku pun bubuh rm3500.Sebab aku masuk banyak pasal skim ini baru berjalan sebulan..so skim ni di peringkat menyusu... Aku labur pasal cadangan aku ialah nak try pusing pelaburan ini untuk saving rm40k tunai dalam setahun.Seminggu dapat rm500.0..huhuhu..bestnya.

Pastu aku bagitau kat adik aku pasal skim ni.Dia pun apa lagi..Penghujung bulan february,dia pegi hentak 18 unit persamaan RM6300.Dia kata duit tu modal nak kawin...huhuhuhu..Seminggu RM900.00 pulangan dia beb.

Pastu aku rasa tak puas hati dengan cikgu ni.Aku siasat lagi secara menyeluruh..Sehari selepas adik aku hentak RM6300,baru aku dapat info yg sebenar pasal skim cikgu ni....Oooooo..takper..huhuhuhu...waaaaaaa

Aku ingat nak tarik diri selepas pelaburan RM3500 ini tapi memandangkan duit adik aku ada dalam skim tu..Terpaksa aku teruskan permainan ini lagi sebab sekarang ni skim ni baru sampai tahap meniarap...

Awal bulan March,duit pelaburan rm3500 tu dah balik modal dan untung sedikit.Dah boleh duit yg di labur tu,bini aku nak mesin jahit tepi.Boleh juga side income.Tapi kalau aku guna duit tu beli mesin jahit,macam rugi jer...So aku pun p beli gelang emas berharga rm3740.00

Dapat jer gelang emas tu,aku pergi Agro bank untuk dipajak.Aku pajak cuma RM2000 jer pasal aku nak beli mesin jahit tepi pun harga macm tu juga.

Lepas dapat duit rm2000,aku pu p la beli mesin jahit tepi industri berharga rm2040 termasuk dengan piring.Macam mana aku nak bayar balik duit pajak ni??Hahahaha...Aku ada lagi 5 minggu duit RM500 hasil pelaburan RM3500..so aku akan bayar duit pajak tu hasil keuntungan skim cepat kaya tu la...huhuhuhu...kalau tokey lari,berayaq mata la aku....

Pertengahan bulan March,Bank UOB offer aku kredit kad bernilai rm6000...huhuhuhu..dah la dulu aku berjauhan dengan family aku pasal kerdit kad ni...Bila bank offer kredit kad ni,tanduk dah mula naik...Aku bercadang nak labur duit tu dalam skim cepat kaya ni...Tujuan aku masuk skim ini balik pasal aku nak selamatkan duit adik aku tu...Tu yang aku kena berkorban..Berkorban dan terkoban...

Bagaimana aku nak labur dalam skim cepat kaya dengan menggunakan kredit kad??

Aku pajak rantai leher  bini aku kat agro bank pasal aku perlukan RM3500 untuk beli rantai emas beharga rm9500.Pastu aku p kedai emas dan aku beli rantai emas seberat 49.72 gram berharga rm9446.Aku guna kredit kad sebanyak rm5950 dan tambah duit pajak bernilai rm3500.

Bila aku dah dapat rantai emas yang aku idam kan tu,aku pun bergegas pergi Bank Rakyat untuk pajak balik rantai tu..huhuhuhuhu..Bank Rakyat ambik cuma rm5500 jer..Pastu aku tambah gelang bini aku untuk cukupkan RM7000..Bank Rakyat kasi aku rm7150 pinjaman pajak...Ok la..tertunai jugak planning aku ni.

Malam tu juga aku pergi serah RM7000 tu kat cikgu..huhuhuhu....nak buat macam mana..sikap tamak tu tak lari dari manusia...Ini yg terakhir aku nak main.Pasal adik aku hentak rm6300,aku kena main balik permainan skim ini.Huhuhuhu...waaaaaaaaaa...

Lepas tu..sob..sob..sob..aku pun call UOB center untuk memaklumkan bahawa aku nak buat plan instalment selama 18 bulan..so aku tak kena interest  kredit kad ni...Kena beringat,kalau terjadi sebarang kemungkinan..sekurang kurangnya takde membebankan kepala hotak yang semakin binggung.

Bermula lah penyiksaan dan penantian selama 15 minggu....harap2 skim ni masih di tahap meniarap...dan harap2 jangan la cikgu ni angkat kaki menghilangkan diri.Kalau tidak..aku terpaksa menanggung hutang sebanyak RM18 600...waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


Minggu pertama dah dapat habuan..Alhamdulillah..
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment